Rekrutacja
Warunki przyjęcia na studia:
- dyplom ukończenia studiów wyższych pierwszego bądź drugiego stopnia. Wymagana jest dobra znajomość przynajmniej jednego języka obcego na poziomie co najmniej B2.
- oferta studiów jest skierowana zarówno do absolwentów filologii, jak i do osób, które ukończyły inny kierunek studiów, pragnących zdobyć praktyczne umiejętności w zakresie wykorzystania nowych technologii w przekładzie. Zajęcia uczą umiejętności transferowalnych i są prowadzone bez ukierunkowania na konkretną parę językową.
Uprawnienia po ukończeniu studiów podyplomowych:
Studia mają formę doskonalącą.
Studia odbywają się w trybie zdalnym synchronicznym na platformie MS Teams.
Zajęcia prowadzone są w języku polskim.
Studia podyplomowe „Cyfrowy tłumacz — nowe technologie w przekładzie” kształcą w zakresie kompetencji cyfrowych (digital literacies), przygotowując absolwentów filologii i innych kierunków do pracy w środowisku technologicznym na profesjonalnym rynku usług językowych i tłumaczeniowych. Studia są skierowane do przyszłych lub obecnych tłumaczy, którzy chcą zdobyć bądź udoskonalić umiejętności w zakresie korzystania z narzędzi cyfrowych, ale także do osób, które chcą pracować w sektorze pokrewnych usług językowych związanych z przetwarzaniem języka naturalnego oraz wyszukiwaniem i analizą danych (text and data mining). Autorski program studiów obejmuje kształcenie w zakresie rozwoju kompetencji tłumaczeniowej wymaganej od profesjonalnych tłumaczy zgodnie z najnowszymi wytycznymi opracowanymi w 2017 roku przez ekspertów sieci European Master’s in Translation.
Studia stanowią odpowiedź na najnowsze zmiany na rynku pracy, na którym poszukiwani są lingwiści, tłumacze oraz post-edytorzy umiejący pracować z nowoczesnymi narzędziami i zasobami do przetwarzania języka naturalnego. Jedną z zalet zawodu tłumacza jest możliwość pracy online: daje ona zawodową elastyczność, niezbędną w trudnych czasach.
Zajęcia są prowadzone przez doświadczonych nauczycieli akademickich uczestniczących w programie EMT, łączących wiedzę teoretyczną z praktyką: aktywnych tłumaczy, anglistów, polonistów oraz specjalistów z zakresu przetwarzania języka naturalnego. Większość zajęć to warsztaty i ćwiczenia.
Forma prowadzenia zajęć:
Zajęcia odbywają się w soboty i niedziele (co dwa tygodnie) w godz. 9-17 i są w pełni realizowane w trybie zdalnym synchronicznym na platformie MS Teams.
Zajęcia są prowadzone w języku polskim, bez ukierunkowania na konkretną parę językową.
Zakończenie studiów:
Każdy kurs kończy się zaliczeniem. Należy uzyskać zaliczenie ze wszystkich kursów objętych programem studiów, aby uzyskać dyplom ukończenia studiów podyplomowych.
W programie studiów nie ma zaplanowanych dodatkowych egzaminów. Nie jest również wymagana praca dyplomowa.
Planowane terminy zjazdów:
I semestr
28-29.10; 18-19.11; 2-3.12; 16-17.12; 13-14.01; 27-28.01
II semestr
1-2.03; 15-16.03; 12-13.04; 26-27.04; 10-11.05; 24-25.05
Dolny/Górny limit przyjęć: 15/25
Dokumenty
- Podanie kandydata na studia podyplomowe
- Ankieta aplikacyjna na studia podyplomowe
- Umowa o warunkach odpłatności za studia x 2 egz.,
- Dyplom lub odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych.
- Zdjęcie x 1 szt.
- Pozostałe wymagane dokumenty (szczegóły na stronie wybranych studiów podyplomowych).
Terminy
Termin rejestracji elektronicznej 2023-06-01 - 2023-10-10 |
Planowany termin rozpoczęcia 2023-10-28 |
Czas trwania studiów 2 semestry |
Miejsce
Miejsce składania dokumentów: Dokumenty prześlij na adres: Uniwersytet Pedagogiczny, ul. Podchorążych 2, 30-084 Kraków; z dopiskiem: studia podyplomowe |
Miejsce realizacji zajęć: Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, zajęcia on-line |
Rekrutacja krok po kroku
- Wybierz studia podyplomowe z aktualnej oferty
- Utwórz konto w elektronicznym systemie rekrutacyjnym IRK aby zarejestrować zgłoszenie na studia podyplomowe.
- Uzupełnij krok po kroku następujące informacje:
- dane osobowe
- dane o wykształceniu
- zamieść skany dokumentów uprawniających do ubiegania się o przyjęcie na wybrane studia podyplomowe
- wnieś opłatę rekrutacyjną w wysokości 85 zł na konto podane w zakładce PŁATNOŚCI, bez niej nie będziesz brany pod uwagę podczas weryfikacji dokumentów rekrutacyjnych.
- Czekaj na decyzję o zakwalifikowaniu na studia, którą otrzymasz w zakładce WIADOMOŚCI w systemie rekrutacyjnym.
- Jeśli zostałeś zakwalifikowany otrzymasz informacje w jakim terminie i miejscu należy dokonać wpisu na listę słuchaczy.
- Jeśli nie będziesz mógł złożyć dokumentów osobiście istnieje możliwość przesłania ich listownie, pamiętaj jednak, że dokumenty muszą dotrzeć do Uniwersytetu w wyznaczonym terminie. Adres wysyłki dokumentów zostanie podany wraz z informacją o zakwalifikowaniu na studia podyplomowe.
- Ewentualne pytania można kierować na adres mailowy do kierowników poszczególnych studiów podyplomowych. Adresy do korespondencji w systemie rekrutacyjnym znajdziesz przy każdym kierunku po prawej stronie.
- UWAGA! Decyzja o uruchomieniu studiów zostanie podjęta po przeprowadzeniu wpisów na listę słuchaczy. Po zakwalifikowaniu i dokonaniu wpisu na listę słuchaczy dostaniesz potwierdzenie o tym, czy studia zostaną uruchomione i zostałeś na nie przyjęty.
- O przyjęciu na studia podyplomowe decyduje kolejność zgłoszenia w systemie IRK (muszą być załączone wszystkie wymagane dokumenty oraz wniesiona opłata rekrutacyjna.
- Aby dokonać wpisu na listę słuchaczy będziesz zobowiązany dostarczyć w wyznaczonym terminie następujące dokumenty :
- Podanie kandydata na studia podyplomowe (dokument dostępny na koncie kandydata w systemie rekrutacyjnym w zakładce ZGŁOSZENIA REKRUTACYJNE na dole strony DOKUMENTY I DALSZE KROKI, wydrukuj dopiero po otrzymaniu statusu zakwalifikowany).
- Ankieta aplikacyjna na studia podyplomowe (dokument dostępny na koncie kandydata w systemie rekrutacyjnym w zakładce ZGŁOSZENIA REKRUTACYJNE na dole strony DOKUMENTY I DALSZE KROKI, wydrukuj dopiero po otrzymaniu statusu zakwalifikowany).
- Umowa o warunkach odpłatności za studia x 2 egz., (dokument dostępny na koncie kandydata w systemie rekrutacyjnym w zakładce ZGŁOSZENIA REKRUTACYJNE na dole strony DOKUMENTY I DALSZE KROKI, wydrukuj dopiero po otrzymaniu statusu zakwalifikowany), wydrukuj dopiero po otrzymaniu statusu zakwalifikowany). Warunkiem podjęcia nauki (po przyjęciu na studia) jest wniesienie opłaty za studia (możliwość wpłaty czesnego w 2 równych ratach w każdym semestrze). Wpłaty należy dokonać na indywidualne konto słuchacza( to nie jest to samo konto które służy do wpłaty opłaty rekrutacyjnej).
- Dyplom lub odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych.
- Zdjęcie x 1 szt. (podpisane imieniem i nazwiskiem drukowanymi literami na odwrocie).
- Pozostałe wymagane dokumenty w zależności od wymagań na danym kierunku (szczegóły na stronie wybranych studiów podyplomowych).
- Masz pytania? napisz: rekrutacja.podyplomowe@up.krakow.pl lub zadzwoń do Biura Rekrutacji nr tel. 12 662 74 80.
Opłaty i informacje organizacyjne
Kadra

Dr Małgorzata Brożyna-Reczko
Kierownik studiów

Dr Małgorzata Kodura
Zastępca Kierownika studiów
Zajęcia prowadzą pracownicy Katedry Dydaktyki Przekładu Uniwersytetu Pedagogicznego, Filologii Polskiej Uniwersytetu Pedagogicznego, Akademii Górniczo-Hutniczej: doświadczeni nauczyciele akademiccy, angliści, poloniści, praktykujący tłumacze oraz specjaliści z zakresu przetwarzania języka naturalnego.
Kontakt
-
Biuro Rekrutacji
ul. Podchorążych 2, 30-084 Kraków
pokój 50, parter;
e-mail: rekrutacja.podyplomowe@up.krakow.pl;
tel. 12 662 74 80
-
Organizator studiów
Instytut Filologii Angielskiej
ul. Karmelicka 41, 31-128 Kraków
e-mail: filologia.angielska@up.krakow.pl
tel. 12 662 62 05