Cel studiów
Oferujemy studia przeznaczone dla absolwentów kierunków nauczycielskich.
Zajęcia odbywać się będą w systemie zjazdów weekendowych, przez wysokiej klasy specjalistów z zakresu sztuki i edukacji.
Proponujemy szeroki pakiet kursów, między innymi takich jak: specjalistyczne pracownie artystyczne, metodykę edukacji plastycznej, historię sztuki, psychologię i pedagogikę twórczości. W ten sposób nasi słuchacze mogą poszerzyć swoje kwalifikacje i jednocześnie rozwijać pasje twórcze.
Rekrutacja
Warunki przyjęcia na studia:
- Warunkiem podjęcia studiów jest ukończenie studiów I stopnia, II stopnia lub studiów jednolitych magisterskich o specjalności nauczycielskiej oraz wynik postępowania kwalifikacyjnego.
Postępowanie kwalifikacyjne obejmuje przegląd prac i rozmowę kwalifikacyjną. Zestaw prac (teczka) przedstawionych do oceny musi zawierać do 10 prezentacji w wybranej przez kandydata technice (rysunek, malarstwo, grafika, fotografia, kompozycje przestrzenne, dokumentacja fotograficzna działań artystyczno-edukacyjnych), oraz rozmowę dotyczącą zainteresowań kandydata sztuką i edukacją artystyczną.
Uprawnienia po ukończeniu studiów podyplomowych:
Studia przeznaczone dla absolwentów kierunków nauczycielskich.
Studia dają dodatkowe kwalifikacje do prowadzenia zajęć w zakresie edukacji plastycznej / edukacji przez sztukę jako drugiego przedmiotu, na poziomie szkoły podstawowej (przedszkola) oraz przygotowujące do pracy pozaszkolnej.
Sposób prowadzenia zajęć:
Zajęcia będą odbywać się w systemie zjazdów weekendowych (piątek-niedziela).
Przewidywane jest prowadzenie wykładów, oraz ćwiczeń odpowiednio dostosowanych do specyfiki prowadzonej specjalności.
Rozpoczęcie zajęć każdorazowo w piątki od godz. 15.00, zakończenie każdorazowo o godz. 13.00 w niedzielę.
Zajęcia odbywać się będą w formie stacjonarnej.
Planowane terminy zjazdów: po dwa zjazdy w miesiącu.
Szczegółowy harmonogram zjazdów zostanie podany w terminie późniejszym.
Zakończenie studiów: studia kończą się obroną pracy dyplomowej (projektu artystyczno-edukacyjnego)
Praktyki – wymiar: 60 godzin
Dolny/Górny limit przyjęć: 45 – 60.
Termin składania dokumentów:
1 VI – 30 XII rejestracja kandydatów
4 I – przegląd prac/ rozmowa kwalifikacyjna
5 I – wysyłka widomości mailowej do kandydatów z informacją o przyjęciu na studia podyplomowe
Dokumenty
- Podanie (dokument zostanie wygenerowany po rejestracji on-line)
- Ankieta aplikacyjna (dokument zostanie wygenerowany po rejestracji on-line)
- Dyplom ukończenia studiów wyższych (kserokopia)*
- Zdjęcie x 1 szt.
- Opłata rekrutacyjna
Terminy
Termin składania dokumentów 2022-06-01 - 2022-12-30 |
Planowany termin rozpoczęcia 2023-01-31 |
Czas trwania studiów 3 semestry |
Miejsce
Miejsce składania dokumentów: Dokumenty prześlij na adres: Instytut Malarstwa i Edukacji Artystycznej, Kraków, ul. Mazowiecka 43 z dopiskiem: studia podyplomowe |
Miejsce realizacji zajęć: Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, zajęcia stacjonarne |
Rekrutacja krok po kroku
- Wybierz studia podyplomowe z aktualnej oferty.
- Wypełnij formularz rejestracyjny on-line. Używaj polskich czcionek. Sprawdź dane przed zatwierdzeniem.
- Wydrukuj i podpisz wygenerowane dokumenty: ankieta aplikacyjna i podanie
- Skompletuj dokumenty:
- Ankieta aplikacyjna, podanie
- Dyplom ukończenia studiów wyższych (kserokopia)*
- Zdjęcie legitymacyjne x 1 szt. (podpisane imieniem i nazwiskiem drukowanymi literami na odwrocie)
- Dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej
- Inne wymagane dokumenty (szczegóły na stronie wybranych studiów podyplomowych)
- Wyślij dokumenty pocztą na adres: Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, ul. Podchorążych 2, 30-084 Kraków; z dopiskiem: STUDIA PODYPLOMOWE
- Potwierdzenie przyjęcia na studia podyplomowe. O przyjęciu na studia podyplomowe decyduje kolejność złożenia dokumentów oraz wynik postępowania kwalifikacyjnego. Informację otrzymasz na adres e-mail podany w formularzu rekrutacyjnym. Umieszczenie na liście rezerwowej nie jest jednoznaczne z przyjęciem na studia. Przeniesienie na listę główna jest możliwe tylko w przypadku zwolnienia się miejsca na w/w liście.
- Podpisanie umowy i wniesienie opłaty. Warunkiem podjęcia nauki (po przyjęciu na studia) jest wniesienie opłaty za studia (możliwość wpłaty w czterech równych ratach). Wpłaty należy dokonać na indywidualne konto słuchacza. UWAGA! Umowa o warunkach odpłatności za naukę na studiach podyplomowych zostanie przygotowana do podpisu po przyjęciu na studia w Centrum Obsługi Studenta. Podpis na umowie stanowi potwierdzenie zgodności danych osobowych.
- Masz pytania? napisz: rekrutacja.podyplomowe@up.krakow.pl lub zadzwoń do Działu Dydaktyki, Rekrutacji i Praktyk Sekcja ds. Rekrutacji
Opłaty i informacje organizacyjne
Opłata rekrutacyjna
85 zł
nr konta: 34 1240 2294 1111 0010 9051 7096
Czesne - opłata za semestr:
2250 zł
Terminy rat
I rata – do 31 października 2022 r.,
II rata – do 30 listopada 2022 r.,
III rata – do 15 marca 2023 r.,
IV rata – do 28 kwietnia 2023 r.
Podane terminy rat czesnego obowiązują w danym roku akademickim. Terminy kolejnych rat będą podane w następnym roku akademickim.
Kadra
Dr hab. Kinga Łapot-Dzierwa prof. UP
Kierownik studiów
Kadra:
Prof. Piotr Jargusz
Dr hab. Kinga Łapot-Dzierwa prof. UP
Dr hab. Agata Agatowska prof. UP
Dr hab. Marek Batorski prof. UP
Dr Jacek Pasieczny
Mgr Sebastian Bożek
Kontakt
-
Dział Dydaktyki, Rekrutacji i Praktyk
Sekcja ds. Rekrutacjiul. Podchorążych 2, 30-084 Kraków
pokój 53, parter;
e-mail: rekrutacja.podyplomowe@up.krakow.pl;
tel. 12 662 74 80
-
Organizator studiów
Instytut Malarstwa i Edukacji Artystycznej
30-019 Kraków, ul. Mazowiecka 42
e-mail:imiea@up.krakow.pl
tel. 12 662 66 71