Cel studiów
Studia przygotowują do merytorycznego i technicznego redagowania różnych typów publikacji, zarówno drukowanych (książek, czasopism, akcydensów), jak i elektronicznych.
Studia przeznaczone są dla redaktorów i korektorów zatrudnionych w wszelkich typach oficyn wydawniczych, pracowników instytucji kultury i urzędników administracji rządowej i samorządowej, którzy są odpowiedzialni za wizerunek firmy poprzez przygotowanie profesjonalnych materiałów informacyjnych i promocyjnych. Mogą zainteresować wszystkich absolwentów studiów licencjackich lub magisterskich, którzy chcą zdobyć nowe, poszukiwane na rynku pracy, kwalifikacje oraz pragną nabyć wiedzę i umiejętności z zakresu tworzenia profesjonalnych publikacji drukowanych, a także projektowania, edycji i publikacji stron internetowych oraz innych druków użytkowych, a jednocześnie są zainteresowani poszerzeniem dotychczasowych kompetencji zawodowych i rozwojem własnej kreatywności.
Program
Studia umożliwiają poznanie i zdobycie kompetencji w zakresie:
- rynku książki, marketingu wydawniczego,
- praktycznych ćwiczeń i warsztatów w projektowaniu publikacji różnych typów,
- wiedzy i umiejętności w zakresie stosowania typografii w wydawnictwach tradycyjnych i cyfrowych,
- planowania i organizacji projektu wydawniczego.
Studia mają charakter doskonalący w zakresie wykonywania prac redakcyjnych i korektorskich wydawnictw książkowych, czasopism i publikacji elektronicznych; przygotowują do zawodu wydawcy tekstów naukowych, literackich i innych.
Rekrutacja
Warunki przyjęcia na studia:
Ukończenie studiów I lub II stopnia lub studiów jednolitych magisterskich na dowolnych kierunkach.
Uprawnienia po ukończeniu studiów podyplomowych:
Studia doskonalące z zakresu edytorstwa dają przygotowanie merytoryczne do pracy w różnego typu wydawnictwach, merytorycznego i technicznego redagowania tekstów literackich, naukowych i innych, samodzielnego przygotowania i łamania tekstu w wersji tradycyjnej i elektronicznej oraz nadzorowania samego druku. Ich absolwenci zdobywają solidne podstawy do dalszego doskonalenia zawodowego, zarówno jako pracownicy wydawnictw, jak i ich właściciele czy założyciele.
Sposób prowadzenia zajęć:
studia podyplomowe trwają dwa semestry, zajęcia planowo będą odbywają się w formie zjazdów sobotnio-niedzielnych;
zajęcia odbywają się w godz. 8.30-17.00 (sb-ndz), wykłady prowadzone będą zdalnie, ćwiczenia – stacjonarnie.
Zakończenie studiów:
polega na zdobyciu tylko dwóch zaliczeń z oceną, nie ma pracy do napisania.
Planowane terminy zjazdów:
Semestr I: 22-23.10.2022, 05-06.11, 19-20.11, 03-04.12, 17-18.12, 14-15.01.2023, 28-29.01.2023.
Semestr II: 04-05.03.2023, 18-19.03, 15-16.04, 13-14.05, 27-28.05, 10-11.06, 24-25.06.2023.
- Dolny/Górny limit przyjęć: 15/25
Dokumenty
- Podanie (dokument zostanie wygenerowany po rejestracji on-line)
- Ankieta aplikacyjna (dokument zostanie wygenerowany po rejestracji on-line)
- Dyplom ukończenia studiów wyższych (kserokopia)*
- Zdjęcie x 1 szt.
- Opłata rekrutacyjna
Terminy
Termin składania dokumentów 2022-06-01 - 2022-11-02 |
Planowany termin rozpoczęcia 2022-11-05 |
Czas trwania studiów 2 semestry |
Miejsce
Miejsce składania dokumentów: Dokumenty prześlij na adres: Uniwersytet Pedagogiczny, ul. Podchorążych 2, 30-084 Kraków; z dopiskiem: studia podyplomowe |
Miejsce realizacji zajęć: Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, zajęcia realizowane stacjonarnie/zdalnie. |
Rekrutacja krok po kroku
- Wybierz studia podyplomowe z aktualnej oferty.
- Wypełnij formularz rejestracyjny on-line. Używaj polskich czcionek. Sprawdź dane przed zatwierdzeniem.
- Wydrukuj i podpisz wygenerowane dokumenty: ankieta aplikacyjna i podanie
- Skompletuj dokumenty:
- Ankieta aplikacyjna, podanie
- Dyplom ukończenia studiów wyższych (kserokopia)*
- Zdjęcie legitymacyjne x 1 szt. (podpisane imieniem i nazwiskiem drukowanymi literami na odwrocie)
- Dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej
- Inne wymagane dokumenty (szczegóły na stronie wybranych studiów podyplomowych)
- Wyślij dokumenty pocztą na adres: Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, ul. Podchorążych 2, 30-084 Kraków; z dopiskiem: STUDIA PODYPLOMOWE
- Potwierdzenie przyjęcia na studia podyplomowe. O przyjęciu na studia podyplomowe decyduje kolejność złożenia dokumentów oraz wynik postępowania kwalifikacyjnego. Informację otrzymasz na adres e-mail podany w formularzu rekrutacyjnym. Umieszczenie na liście rezerwowej nie jest jednoznaczne z przyjęciem na studia. Przeniesienie na listę główna jest możliwe tylko w przypadku zwolnienia się miejsca na w/w liście.
- Podpisanie umowy i wniesienie opłaty. Warunkiem podjęcia nauki (po przyjęciu na studia) jest wniesienie opłaty za studia (możliwość wpłaty w czterech równych ratach). Wpłaty należy dokonać na indywidualne konto słuchacza. UWAGA! Umowa o warunkach odpłatności za naukę na studiach podyplomowych zostanie przygotowana do podpisu po przyjęciu na studia w Centrum Obsługi Studenta. Podpis na umowie stanowi potwierdzenie zgodności danych osobowych.
- Masz pytania? napisz: rekrutacja.podyplomowe@up.krakow.pl lub zadzwoń do Działu Dydaktyki, Rekrutacji i Praktyk Sekcja ds. Rekrutacji
Opłaty i informacje organizacyjne
Opłata rekrutacyjna
85 zł
nr konta: 34 1240 2294 1111 0010 9051 7096
Czesne - opłata za semestr:
1700 zł
Terminy rat
I rata – do 31 października 2022 r.,
II rata – do 30 listopada 2022 r.,
III rata – do 15 marca 2023 r.,
IV rata – do 28 kwietnia 2023 r.
Kadra
dr hab. Iwona Pietrzkiewicz, prof. UP
Zajęcia na studiach prowadzą specjaliści z różnych dziedzin, zatrudnieni w Instytucie Nauk o Informacji oraz wielu instytucjach związanych z pracą wydawniczą i redagowaniem tekstów, znawcy nowoczesnego DTP, grafiki wydawniczej, marketingu i prawa wydawniczego oraz wykorzystujący w pracy najnowsze programy do grafiki wektorowej i skalarnej. To profesjonaliści zajmujący się na co dzień redakcją tekstów i przygotowywaniem nowoczesnego składu książki.
Dlaczego z nami
Spory nacisk położono na praktyczne ćwiczenia i laboratoria, podczas których studenci poznają zasady projektowania publikacji różnych typów, przeprowadzenia adjustacji i korekty tekstu, przygotowania maszynopisu autorskiego do składu i łamania. Blok ten uzupełniają ćwiczenia w zakresie wszelkich problemów współczesnej polszczyzny i warsztatu bibliograficznego, niezbędnego w pracy redakcyjnej. Zainteresowani poznają zasady tradycyjnej typografii oraz wykorzystania programu Adobe In Design do składu i łamania tekstu, nadzorowania kolejnych etapów powstawania publikacji, nawiązania efektywnej współpracy z autorem i z redaktorem technicznym oraz drukarnią z uwzględnieniem estetyki i funkcjonalności książki oraz innych typów publikacji. Wiedza na temat nowoczesnego DTP uzupełniana jest poznaniem kwestii grafiki wydawniczej. Zagadnienia te dopełnia poznanie nowych sposobów publikowania, przygotowania edycji hybrydowych i elektronicznych, a także budowy stron WWW.
Absolwenci o kierunku
Kontakt
-
Dział Dydaktyki, Rekrutacji i Praktyk
Sekcja ds. Rekrutacjiul. Podchorążych 2, 30-084 Kraków
pokój 53, parter;
e-mail: rekrutacja.podyplomowe@up.krakow.pl;
tel. 12 662 74 80
-
Organizator studiów
Instytut Nauk o Informacji
ul. Podchorążych 2, 30-084 Kraków
e-mail: inoi@up.krakow.pl;
tel. 12 662 61 68